تحقیق مقاله مطلب

در مورد دانشنامه فارسی - نت سرا

تحقیق مقاله مطلب

در مورد دانشنامه فارسی - نت سرا

مرتاض

مُرتاض، کسی است که به کمک روش‌های بسیار ساده‌زیستانه و گاه ناراحت‌زیستانه (مانند تحمل گشنگی و تشنگی، خوابیدن بر روی تخت پوشیده از میخ و ...) می‌خواهد به درون‌پویی بپردازد. 

آنها ادعا دارند که می توانند کارهای خارق العاده ای انجام دهند که عوام از انجام آن کار ها ناتوانند.

ولی در کل به کار های نا معقول و عجیب اعتقاد دارند که بعضی از مردم آن را دروغ و بعضی دیگر آن را حقیقت و جادو می دانند.
مرتاض ها ریشه در کشور هندی دارند. اکثر مردمان هند به انجام کارهای عجیب و خارق الاده علاقه شدید دارند و حتا کتابی همانند کتاب رکوردهای گینس برای خود ساخته اند.
که در زیر اشاره ای به آن می کنیم. 

 


یک مرتاض هندی مدعی است از 70 سال پیش تا کنون هیچ چیز نخورده است.
واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد، این مرتاض هندی می گوید در 70 سال گذشته هیچ ماده غذایی یا نوشیدنی مصرف نکرده است.

دانشمندان در حال بررسی ادعای "پالا جانی" هستند؛ "پالا جانی" می گوید: از سن هشت سالگی گردش در جنگل های هند را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون هیچ چیز نخورده است.

یک گروه از پزشکان در بیمارستانی خصوصی در ایالت گجرات در غرب هند این مرتاض را زیرنظر گرفته اند تا به بررسی وضع او بپردازند؛ پزشکان می گویند در مدتی که این مرتاض هندی را زیرنظر داشته اند وی هیچ چیزی نخورده و نیاشامیده است. در این تحقیقات، نتایج شگفت آوری به دست امده است؛ تصاویر اسکن مغزی از مغز این مرتاض نشان می دهد که مغز او همانند مغز یک جوان 25 است.

بررسی ها نشان می دهد تمرینات یوگا که این پیرمرد هندی در طول سال های گذشته انجام داده، سبب شده است بدن او و کارکردهایش تغییر کند. بررسی وضع این مرتاض هندی می تواند به پژوهشگران کمک کند که متوجه شوند چگونه می توان بدون دریافت غذا و مواد آشامیدنی برای مدت طولانی به حیات ادامه داد. این مرتاض هندی مدعی است که می تواند با شهدی که در سرش وجود دارد به حیاتش ادامه بدهد.

15 روز زیرنظرداشتن این مرتاض هندی ادامه خواهد یافت و احتمالا پس از آن یافته های جالبتری به دست خواهد آمد. 

به نقل از rajanews  

 

منبع: www.netsara.org

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد