تحقیق مقاله مطلب

در مورد دانشنامه فارسی - نت سرا

تحقیق مقاله مطلب

در مورد دانشنامه فارسی - نت سرا

درمان سینوزیت

آیا سینوزیت دارید و دائم ناراحت هستید ؟ چه باید کرد ؟ 

یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: می‌توان با استفاده از لیزر سرد، بدون درد و التهاب و در مدتی کوتاه بیماری سینوزیت را درمان کرد.

 
دکتر امیر آب‌آب‌زاده  اظهار کرد: در بیماری سینوزیت منافذ سینوسی بینی فرد مبتلا دچار ورم و التهاب می‌شوند که معمولا بر اثر عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی ایجاد می‌شود و فرد مبتلا به سینوزیت که بر اثر عفونت ایجاد شده، درد، تب و مشکلات دیگری را تجربه می‌کند.


وی افزود: بر اثر بیماری سینوزیت به دلیل التهاب و تورم ایجاد شده در منافذ سینوسی، منفذ تخلیه سینوسی دچار انسداد می‌شود که در روش‌ درمانی آندوسکوپی و با بیهوش‌ کردن بیمار، منافذ مسدود شده را باز می‌کنند.


آب‌آب‌زاده تصریح کرد: برای درمان سینوزیت می‌توان از لیزر سرد یا لیزر کم ‌توان استفاده کرد. لیزر سرد دارای اثر ضد درد و ضد التهاب و تورم است که هم‌ اکنون از این نوع لیزر در رشته فیزیوتراپی بسیار استفاده می‌شود، ولی استفاده از لیزر سرد برای درمان سینوزیت هنوز رایج نشده است.


وی خاطرنشان کرد: لیزر سرد دارای طول‌ موج 600 تا 1000 هرتز است و امواج قرمز و مادون قرمز را شامل می‌شود. از طول‌ موج قرمز برای موارد درمانی در سطح پوست استفاده می‌شود و طول‌ موج مادون قرمز برای نواحی عمیق‌تر تا حدود پنج سانتی‌متر، مفید است.


این متخصص گوش، حلق و بینی  اظهار کرد: در این روش نور لیزر به درون بینی و به منفذ دریچه مینوس که در منطقه فوقانی بینی قرار دارد، تابانده می‌شود. نور قرمز روی بینی و نور مادون ‌قرمز روی سینوس‌ها تابانده می‌شود و این کار حدود سه تا پنج جلسه و هر بار برای چند دقیقه انجام می‌شود و پس از آن سینوزیت درمان می‌شود.


آب‌آب‌زاده گفت: مننژیت، کوری و سردردهای شدید از عوارض بیماری سینوزیت است که با استفاده از روش درمانی لیزر می‌توان از بروز این عوارض در بیمار پیشگیری کرد. همچنین استفاده از روش درمانی لیزر سرد موجب کاهش زمان درمان سینوزیت می‌شود و بدون نیاز به انجام عمل جراحی سینوزیت قابل درمان خواهد بود.

 
وی در پایان افزود: درحال حاضر امکان درمان سینوزیت با استفاده از لیزر تنها در اهواز فراهم است و لازم است استفاده از این روش درمانی در دیگر شهرهای کشور هم گسترش یابد.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
میثم 1390/07/17 ساعت 08:07 ب.ظ

سلام.میشه محل دقیق جایی که از این درمان استفاده می کنند و یک شماره تلفن برام بفرستید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد